Ragyogó esküvő.Nektek

Ragyogó esküvő.Nektek

Az esküvői szolgáltatói szerződések "tartalmas" kérdései

2016. május 31. - Brillara esküvőszervezés

Az előző bejegyzésben arról olvashattatok, hogy milyen formában érdemes szerződni a szolgáltatókkal. Most lássuk, hogy mire kell odafigyelni a szerződés tartalmával kapcsolatban.

Természetesen ahány szolgáltatás, annyiféle szerződés. Más szempontok határozzák meg a fotóssal, a dekoratőrrel vagy a helyszínnel kötendő megállapodás tartalmát. Azt, hogy mire célszerű odafigyelni az egyes szolgáltatásokkal kapcsolatban, az ezekről szóló bejegyzésekben részletesen leírtam. Részletesebben most nézzük meg a - várhatóan a költségvetés legnagyobb részét kitevő - vendéglátásra vonatkozó szerződés legfontosabb elemeit.

A szerződés elnevezése

Akármilyen elnevezés szerepel is a megállapodás tetején, valamennyi szolgáltatóval megbízási szerződést köttök (részletesen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:272. - 6:280. § foglalkozik vele egyébként), melyben Ti vagytok a megbízók, a szolgáltató (jelen esetben a helyszín) pedig a megbízott. 

Időpont, pontos helyszín

Természetesen szerepelnie kell a szerződésben az esküvőtök dátumának, és ha az adott helyszín egyidejűleg több teremben, helyiségben, kerthelyiségben stb. is tart esküvőket, akkor arra is figyeljetek, hogy az általatok kiválasztott, pontos helyszín kerüljön a szerződésbe.

Egyébként célszerű rákérdezni arra, hogy az esküvő napján kizárólag Ti használjátok-e a helyszínt, vagy tartanak-e ott más esküvőt is, esetleg egy részét fenntartják-e más vendégeknek. Ha ez a helyzet, akkor sem kell feltétlenül aggódnotok emiatt, de azt mindenképp szükséges tisztázni, hogy biztosított-e a megfelelő elszeparálás. Azonban ha ez Titeket zavar, és nem tudtok megállapodni a kizárólagosságról, akkor sajnos kénytelenek lesztek másik helyszín után nézni.

Fizetési kötelezettségek

A szerződés következő fontos pontja a díjszabás, amely lehetőség szerint részletesen szerepeljen a szerződésben. Nézzünk néhány példát arra, hogy milyen költségek merülhetnek fel a helyszín esetében:

  • terembérleti díj,
  • záróra-hosszabbítási díj,
  • italcsomag-hosszabbítási díj,
  • felszolgálási díj (vagy szervizdíj),
  • dugódíj a bevitt italok felszolgálásáért,
  • ha a helyszínen tartjátok a polgári szertartást, esetleg ezért is kell fizetnetek (természetesen ez független az önkormányzatnak fizetendő díjtól, amelyet az anyakönyvvezető kitelepüléséért fizettek), 
  • ha szükség van rá, akkor a szertartás hangosításának díja, a projektor bérleti díja, egyéb technikai felszerelés bérleti díja,
  • stb.

Ezek mellett természetesen más költségek is felmerülhetnek, így a dekoráció, a koktélbár, esetleg a csokiszökőkút díja. Gondoljátok végig, hogy mi mindenben állapodtatok meg szóban, nézzétek meg az e-maileket. Ezután tudjátok ellenőrizni, hogy minden bekerült-e a szerződésbe, olyan feltételekkel és olyan áron, ahogy abban megegyeztetek. Mindenfajta eltérést még a szerződéskötés előtt kell korrigálni, mert utána már csak a szolgáltató jóindulatán múlik, hogy hajlandó-e belemenni a módosításba. Ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni a szerződés alapos áttanulmányozásának a jelentőségét.

Biztosítékok

Szinte biztos, hogy valamennyi szerződés kapcsán találkozni fogtok a foglaló vagy az előleg fogalmával, ezért fontos különbséget tennünk a kettő között.

A leglényegesebb eltérés, hogy lemondás esetén (például, ha az utolsó pillanatban úgy döntötök, hogy mégis inkább elszöktök kettesben Balira :-)) a foglalót sajnos elveszítitek, míg az előleg mindig visszajár. Ebben az esetben tehát egyáltalán nem mindegy az elnevezés! Ez egyébként fordítva is igaz: ha a helyszín mondja le az esküvőt, akkor duplán kell visszafizetnie az általatok adott foglalót. 

A gyakorlatban egy kivétel lehet fontos: ha a lemondás olyan okból történik, amelyért egyik fél sem felelős (pl. háború tör ki, árvíz van vagy becsapódik egy meteorit). Ilyenkor a szolgáltató egyszerűen visszafizeti nektek a foglalót, és az ügy le van rendezve.

Van azonban közös tulajdonsága is a foglalónak és az előlegnek: mindkettő beszámít a végösszegbe, tehát ennyivel már kevesebbet kell majd fizetnetek a végén.

Ezenkívül előfordulhat, hogy a helyszín úgynevezett kötbért irányoz elő a lemondás esetére. Ez azon a megfontoláson alapul, hogy a szolgáltató így esetleg elesik a bevételtől, mivel fennáll a kockázata annak, hogy az adott időpontra már nem tud másik párral szerződni. Éppen ezért az összeg általában emelkedik az idő előrehaladtával, vagyis ha az esküvő előtti közelebbi időpontban jelzitek ezt, akkor többet kell majd fizetnetek kompenzációként. Természetesen a vis maior ebben az esetben is kivétel!

Mit érdemes még a szerződésbe írni?

  • MINDENT! 
  • A menüsor tartalmát (vendégváró falatok, vacsora, éjféli menü, speciális étkezési igényűek külön menüje).
  • Az italcsomag tartalmát.
  • A kedvezményeket (gyermekek, szolgáltatók).
  • Ha a helyszín készíti a dekorációt, akkor ennek részleteit, árakkal együtt. Amennyiben a helyszíntől független dekoratőrt bíztok meg, akkor azt, hogy ő mikor érkezhet a helyszínre, és hogy van-e esetleg olyan dekorációs elem, amelynek alkalmazását a helyszín nem engedélyezi vagy amelyhez nincsenek meg a feltételek.
  • A létszám-módosítás feltételeit: az esküvőhöz közeledve le kell majd adnotok a helyszínnek a végleges vendéglétszámot. Ez még az utolsó pillanatban is változhat. Ha növekszik, akkor ez általában nem probléma, de természetesen ezt is jelezni kell. Gondot többnyire az okozhat, ha így meghaladjátok a helyszín befogadóképességét. Viszont a csökkentésnek sok helyszín esetében következménye van. Kiköthetik például, hogy egy minimum létszám után fizetni kell akkor is, ha nem lesztek ennyien, vagy emelkedhet az egy főre eső költség.
  • A helyszín "ajándékait": sok helyszín bizonyos végösszeg felett vagy egyébként is felajánl valamilyen ajándékot (tipikusan a nászutas lakosztályt, ha szállodáról van szó, esetleg a dekoráció egy részét vagy a technikai eszközök bérléséért nem számít fel semmit). Itt is igaz, hogy a szó elszáll, az írás megmarad, ezért ezeket is célszerű a szerződésbe foglalni.
  • A berendezést, tehát, hogy körasztalos, oszlopos, fésűs, T vagy U alakú ültetést szeretnétek.
  • A felszolgálás módját: ez alatt értem egyrészt, hogy milyen formában tálalják az ételeket (tálszerviz, büféasztal, tányérszerviz), másrészt pedig a felszolgálók elegendő számát.

 

Remélem, hogy kaptatok néhány hasznos tanácsot a szerződéskötéshez. Ha bármilyen kérdésetek, speciális problémátok lenne, keressetek bátran az elérhetőségeimen!

A bejegyzés trackback címe:

https://brillara.blog.hu/api/trackback/id/tr568762250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása