Ragyogó esküvő.Nektek

Esküvői helyszín választása

2015. december 21. - Brillara esküvőszervezés

Ma már nincs lehetetlen: ha úgy tetszik, akár hőlégballonon is kimondhatjátok a boldogító igent, miközben a násznép alattatok, kivetítőn követi nyomon az eseményeket. Akit kevésbé vonz egy ilyen extrém megoldás, az választhat csárdát, kastélyt, rendezvénytermet, múzeumot, szállodát, lovardát, felújított raktárépületet, romkocsmát, hajót - és még hosszasan sorolhatnánk a lehetőségeket.

A helyszín kiválasztásakor számos szempontot érdemes mérlegelnetek, pl.:

- a potenciális helyszínek szolgáltatásának színvonala,

- a Ti és a vendégeitek lakóhelye, mobilitás,

- létszám,

- az esküvő stílusa,

- van-e álomhelyszínetek,

- árak,

- szálláslehetőség stb.

Nézzük a legfontosabbakat részletesen is!

A szolgáltatás színvonaláról leginkább úgy tudtok meggyőződni, ha kipróbáljátok. Jelen esetben ez azt jelenti, hogy kóstoljátok meg a menüt! (Ez egyúttal egy kellemes randi is. :-)) Közben figyeljétek meg a felszolgálás minőségét, a várakozási időt, a felszolgáló személyzet hozzáállását, segítőkészségét, kedvességét. Vegyétek szemügyre a méreteket, tervezzétek meg, hogy hogyan rendeznétek be a helyiséget!

Tipp: Számos helyszín tart nyílt napot jegyespárok számára, ezekre érdemes ellátogatni, mert komplex képet kaphattok az esküvői szolgáltatásról, a lehetőségekről, esküvői csomagokról.

A legritkább eset az, hogy a Menyasszony és a Vőlegény, továbbá valamennyi rokonuk ugyanott él, és a pár az esküvőjét is éppen itt szeretné megtartani. Ha Ti sem estek ebbe a szűk tartományba, akkor valószínű, hogy utazással/utaztatással és szállással is kell számolnotok. Amennyiben konfliktust okoz a családban, hogy a Menyasszony vagy a Vőlegény szülővárosában tartsátok meg a nagy eseményt, esetleg jó megoldás lehet egy harmadik, "semleges", számotokra fontos helyszín választása

Tipp: Sok helyszín komplex szolgáltatást tud nyújtani, vagyis az esküvő helyszíne mellett biztosítja Számotokra és a vendégeitek számára a szállást is. Érdemes rákérdeznetek a kedvezményes csomagajánlatokra!

További fontos szempont a vendégsereg létszáma. Egy száz fős lakodalmat nem célszerű bezsúfolni hetven főnyi helyre, miközben a „táncparkett” tulajdonképpen egy három négyzetméteres üres folt az italpult és a zenekar között, ahol közvetlenül a vendégek fülébe dübörög a zene a hangszórókból, és mindenki kerülgeti egymást és a felszolgálókat. Ugyancsak zavaró lehet, ha pang a terem, mert a negyven vendég nem tölti meg a száz személyre kalibrált helyiséget. A befogadóképességet befolyásolja az is, hogy milyen elrendezésben szeretnétek elhelyezni az asztalokat, ezért erről mindenképp tájékoztassátok a szolgáltatót, amikor a létszámról beszéltek.

Tipp: a helyszín adottságaival természetesen a szolgáltatónak kell tisztában lennie, de e tekintetben Ti magatok is legyetek kritikusak. Ha az állítólagos befogadóképesség reális szemmel nézve túlzásnak tűnik, akkor bizony előfordulhat, hogy az úgy is van. Inkább kérjetek másik termet, ha van, vagy nézzetek új lehetőségek után.

Ugyancsak fontos mérlegelnetek, hogy milyen stílusú esküvőt képzeltetek el. Bár a dekoráció segít az elérni kívánt hangulat megteremtésében, a legtöbb helyszín rendelkezik egy alap-atmoszférával. Javaslom, hogy minden esetben gondoljátok végig, mennyiben illeszkedik ez a Ti koncepciótokhoz, továbbá, hogy mekkora ráfordítással jár a helyszín adottságainak átalakítása, és ez megéri-e Nektek.

A magam részéről én rajongok az olyan esküvőkért, amelyek helyszínéhez valamilyen kötődése van a párnak! Legyen ez akár az az étterem, ahol már a Menyasszony anyukája és nagymamája is ünnepelte az esküvőjét, a lánykérés helyszíne vagy a közös nyaralás során megismert "álomhelyszín", véleményem szerint magabiztosabbak lesztek a nagy nap izgalmai közepette, ha kicsit otthonosabban érzitek magatokat. 

Ha már komolyabban tárgyaltok egy szimpatikus helyszínnel, érdemes tudakozódni arról, hogy van-e valamilyen kedvezmény, amelyet igénybe vehettek, illetve kérdezzetek rá minden költségre, nehogy meglepetés érjen Titeket a számla végösszegének láttán. Tisztázni kell azt is, hogy milyen felszolgálási formát képzeltetek el, milyen eszközöket, dekorációs elemeket biztosít a helyszín, és ezekért kell-e külön fizetni. Alaposan tanulmányozzátok át az italcsomagot, hogy mindent tartalmaz-e, amit szeretnétek. A menüt úgy állítsátok össze, hogy valamennyi korosztály és a különböző ízlésű vendégek is megtalálják a nekik való falatokat. (Gondoljatok a cukorbetegekre, vegetáriánusokra és más, speciális igényűekre is!) 

Némi inspirációért látogassatok el a pinterestre.

 

 

A következő bejegyzésben a cateringről olvashattok. Mikor érdemes/szükséges catering céget igénybe vennetek? Mit kell tudnotok erről a fajta vendéglátásról? Mire kell odafigyelni a megfelelő cég kiválasztásakor?

A bejegyzés trackback címe:

https://brillara.blog.hu/api/trackback/id/tr78188066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.